Opções fx fader


Opções fx fader
Os canais são definidos como HTP (Top Takes Priority) ou LTP (Last Takes Priority) em seu arquivo de personalidade - a propriedade pode ser editada no Editor principal.
Por padrão, as Reproduções usam a propriedade HTP / LTP para determinar como os canais são controlados a partir de várias reproduções simultaneamente. Para os canais HTP, o nível mais alto será gerado, para canais LTP a prioridade mais alta ou a última reprodução tocada irá controlar o canal.
Esta operação pode ser modificada por uma base de dados por Cue Stack.
18.2.T manipulação HTP.
O console controla os canais HTP (Top Takes Precedence) de forma muito simples - o valor mais alto de todas as reproduções, o programador e os faders predefinidos é o valor que é emitido.
Se a opção "Programmer overrides HTP chans" estiver ativada, qualquer canal HTP no programador substituirá canais nas reproduções. Os canais em faders predefinidos ainda afetam a saída.
O console suporta um modo de troca poderoso selecionado através do botão ADD / SWAP. No modo SWAP quando um botão FLASH para uma reprodução é pressionado, os canais HTP de todas as outras reproduções são desconsiderados. Somente as reproduções com um botão FLASH pressionado afetam a saída HTP. Da mesma forma, o programador e os faders predefinidos não têm efeito na saída HTP.
Os valores do FX e do canal são gerenciados independentemente permitindo que os operadores programe uma reprodução com valores de canal e um com FX. Por exemplo, uma reprodução pode ter um nível ambiente, enquanto outra tem uma perseguição dimmer. O FX é adicionado ao valor do canal mais alto.
Observe que, se uma Cue Stack em uma Reprodução estiver configurada para "Ligar todos os LTP controlados", então, quando essa Reprodução estiver ativada como a última reprodução tocada, todos os canais controlados por essa Reprodução são considerados LTP. Assim, o Playback controlará exclusivamente os níveis de todos os canais usados ​​pela Cue Stack.
18.3.T HTP sempre ativo (use HTP).
Por padrão, os canais HTP programados em uma reprodução só afetam a saída quando a reprodução está ativa. É possível fazer uma Reprodução para que a ativação da Reprodução seja separada da operação dos canais HTP usando o "HTP sempre ativo (Usar HTP)" nas opções Cue Stack, Ativar / Liberar.
Quando esta opção é definida, os canais HTP na reprodução serão emitidos sempre que o fader estiver acima do ponto de ativação (padrões 0), independentemente das outras opções de ativação na pilha Cue. Eles só serão liberados quando o fader for retirado para baixo para 0. Eles não são afetados pressionando os botões RELEASE ou SHIFT RELEASE.
Se uma Reprodução estiver configurada para "HTP Always Active", então, elevar o fader ou pressionar o botão FLASH não usará nenhum atraso de Intensidade ou tempos de desvanecimento especificados. Se a Cue Stack tiver várias etapas, os tempos de atraso e desvanecimento ainda serão usados ​​ao mudar as etapas - ou seja, pressionando os botões GO ou PAUSE.
O "HTTP sempre ativo" (HTP) tem prioridade sobre a opção "Ltda LTP • opcional", portanto, os canais HTP nas reproduções serão produzidos independentemente de qualquer outro faders de prioridade mais alta com "Todos os controlos controlados por LTP".
Os canais LTP serão ativados da maneira normal - por exemplo, pressionando GO, ou se a opção "Ativar" for definida, movendo o fader para cima. Se a opção “Flash activates estiver definida, então, pressionar o botão FLASH também ativará os canais.
Quando um dos principais faders tem níveis de HTP ativos, ele é colorido de laranja. Só uma vez que a reprodução está ativada, será totalmente vermelho.
Observe que esta opção afeta todos os canais que são corrigidos como canais HTP (normalmente apenas Intensidade - mas potencialmente outros atributos, se desejado).
18.4.T Manipulação LTP.
O console MagicQ oferece um manuseio poderoso dos canais LTP (Últimas Takes Precedence) permitindo que novos efeitos sejam "encadernados" em cabeças inteligentes por um período de tempo antes de reverter o efeito anterior.
Observe que vários outros consoles manipulam os canais LTP de forma menos intuitiva - quando a última reprodução ativa é retornada para zero, então os valores dessa reprodução ainda controlam o canal em vez de reverter para a reprodução aumentada anterior que ainda está ativa.
O programador sempre supera as reproduções. Se um canal LTP estiver ativo no programador, as reproduções serão desconsideradas para este canal.
Os valores do FX e do canal são gerenciados independentemente permitindo que os operadores programe uma reprodução com valores de canal e um com FX. Por exemplo, uma reprodução pode ter posições MAC500 (canais), enquanto outra tem movimentos MAC500 (FX).
18.5.T Interação de FX entre Reproduções.
Por padrão, o FX e os níveis no MagicQ funcionam de forma independente, por isso é possível ter um FX em execução em uma Reprodução e o nível (os valores base aos quais o FX está se aplicando) provenientes de uma Reprodução separada.
Somente um FX está sempre ativo em um canal específico, então o FX da última reprodução tocada superará qualquer FX para esse canal de outras reproduções.
Se uma Reprodução tiver uma Cue com um FX e um nível para um canal, então, o Playback controlará, então a saída será o nível mais o FX daquela Reprodução.
Se uma Reprodução tiver uma Cue com apenas um nível para um canal (ou seja, sem FX), um FX pode ser adicionado a esse nível a partir de outra Reprodução ativa.
É possível configurar a opção Cue Stack - Enfrentar FX de outros Playbacks - de modo que quando a Reprodução for a última Reprodução tocada, qualquer FX de outras Reproduções será ignorado, independentemente de esta Reprodução ter FX para esses canais.
Também é possível configurar a Opção Cue "Bloquear FX" para bloquear outras Reproduções com FX de afetar os níveis em uma determinada Cue. Observe que, quando a opção "Programador substituir FX" é ativa (por exemplo, no modo Hog II Warp), as Cues são gravadas automaticamente com o conjunto de opções "Bloquear FX". A opção Cue "Bloquear FX" pode ser visualizada e alterada na Janela Cue Stack (página direita).
Uma maneira alternativa de bloquear FX de outras Reproduções é usar “Add FX Zero Size® em Cues onde você deseja bloquear outras Reproduções.
18.6.В Prioridade de reprodução.
Por padrão, todas as reproduções têm a mesma prioridade. É possível definir uma reprodução para a prioridade máxima usando a opção Cue Stack • Maior prioridade de reprodução ". As opções são:
Normal - a mesma prioridade que outras reproduções - último ativado tem controle Mid - acima do Normal, mas inferior ao programador High - maior prioridade de todas as reproduções, mas menor prioridade do que o programador Above Programmer - maior que as reproduções e o programador.
Quando a Cue Stack tem prioridade máxima, os canais LTP sob controle da reprodução não são afetados por outras reproduções. Os canais HTP continuam a funcionar como normal.
18.7. As reproduções ignoram os níveis de mestrado.
Às vezes é necessário programar playbacks que não são afetadas pelo Grand Master ou Sub Master. Use o "Masters" não afetar a opção de nível para evitar que o Cue Stack seja afetado pelos faders principais - isso é útil para controlar canais que devem permanecer acordados - por exemplo, luzes da casa, máquinas de fumaça etc ... Cue Stacks definido com esta opção não são afetados pelo mestre principal, sub-mestre, botão DBO.
Cue Stacks com este conjunto de opções não são liberados pressionando SHIFT RELEASE para liberar todas as reproduções.
18.8.T Reprodução Stomping.
Existe uma opção Playback Stomping na janela Configuração, Configurações de exibição, Reprodução. Com esta opção, as reproduções ativadas que foram totalmente substituídas por outras reproduções serão lançadas automaticamente (stomped).
Isso é útil em alguns ambientes, como clubes noturnos, onde o operador deseja reproduzir continuamente novas funções sem ter que desligar as funções antigas.
Existe uma escolha de Stomping - LTP ou LTP e HTP.
Quando configurado para apenas LTP, as reproduções que contêm canais HTP nunca são lançadas (stomped), pois elas ainda podem afetar a saída. Quando configurado para LTP e HTP, as reproduções são pisadas se todos os canais LTP tenham sido substituídos por outra reprodução e os canais HTP estão no mesmo nível ou superior em outra reprodução.
Ao usar a opção Playback Stomping, é possível permitir que algumas reproduções sejam marcadas como "não pressionando". Isso permite que determinadas reproduções sejam colididas sem pisar forte a reprodução original.
18.9.В Masters de grupo (Inhibit Masters)
As reproduções podem ser usadas para controlar grupos de canais - você pode atribuir uma reprodução para ser um mestre para Intensidades, tamanho FX ou velocidade FX para um conjunto de cabeças especificado. Usando Intensity Masters, você pode fazer um "Mistério de Inibição" para dar controle total aos níveis de um grupo de canais.
Os mestres de grupo podem ser baseados em um grupo específico na Janela de grupo, ou com base nos canais gravados em um Cue. Os mestiços com base em grupos são atualizados sempre que um grupo é alterado.
Os Mestres do Grupo são ativados e lançados da mesma maneira que as Cue Stacks normais. Quando você define Cue Stacks como Mestres de Intensidade, Velocidade FX ou Mestres de Tamanho de FX, não é necessário configurar o Fader Activa Stack to No e Fader lança Stack to No. MagicQ ignorará essas configurações e sempre ativará apenas usando o botão GO e liberando usando o botão RELEASE.
Ao editar os canais em um Grupo Masters, você deve garantir que o fader seja liberado antes de fazer a edição.
Observe que os níveis de canal, horários e informações de FX no Cue que é usado como o Mestre de Grupo são ignorados e, portanto, não afetam a saída de forma alguma.
18.9.1.T Mestrado em Intensidade.
Mestres de Intensidade Baseados em Grupo.
Para criar um Master de Intensidade com base em um Grupo simplesmente limpe o programador, selecione o Grupo e gravar em uma Reprodução. Certifique-se de que não haja canais ativos no programador. O MagicQ criará automaticamente um Mestre de Grupo, definindo as Opções de Pilha de Cue, a Função, o Master de Intensidade = Sim e definindo as Opções de Pilha de Cue, a Função, o ID de Grupo para o Grupo selecionado.
O grupo associado a um Intenity Master pode ser alterado em Cue Stack Options, Function. Quando um número de grupo diferente de 0 estiver configurado nas Opções de Pilha de Cue, o menu Função, MagicQ edita e gera automaticamente o Cue atribuído ao primeiro passo na Pilha de Cue. Certifique-se de configurar o ID do grupo na pilha de cue correta.
Você pode ter vários Mestres de Grupo que controlam um canal - eles vão trabalhar juntos.
Mestres de Intensidade Baseados em Canais.
É possível gravar um Master de Intensidade sem um link para um grupo específico.
Registre uma sugestão com os canais que você deseja controlar - o nível dos canais pode ser qualquer nível desde que o canal esteja no programador. Em seguida, defina a opção Cue Stack "Fader is a Intensity Master".
Ative a reprodução (pressione GO ou levante o fader) e agora atua como um Master de Intensidade. Pressione RELEASE para parar o mestre com algum efeito.
18.9.2.В Tamanho FX e FX Speed ​​Master.
Os mestres FX Size e FX Speed ​​permitem o controle do tamanho e velocidade FX em várias cabeças, seja com base em um grupo ou com base nos canais gravados em um Cue.
Você pode configurar vários tamanhos de FX e Mestres de Velocidade FX - no entanto, você só deve ter um Mestre de cada tipo para controlar cada cabeça - caso contrário, há um conflito.
Para fazer um FX Size ou FX Speed ​​Master, você grava um Cue único em uma Reprodução. Em Configurações da Pilha de Cue, a função define o Mestre de Tamanho FX ou o Mestre de Velocidade FX para Sim.
Tamanho FX baseado em grupo e FX Speed ​​Masters.
Para o tamanho FX do grupo e os Mestres da Velocidade FX, basta configurar o ID do Grupo em Configurações da Pilha de Cálculo, Função.
Para escolher quais atributos para controlar, defina o grupo Attribs.
Tamanho FX baseado em canal e FX Speed ​​Masters.
Para os Mestres de FX Size e FX Speed ​​do canal, grave um Cue que contenha os atributos que você deseja controlar.
Para fazer um mestre de tamanho FX para o movimento panorâmico, grave uma sugestão com apenas o atributo panorâmico no programador para as cabeças que você deseja controlar. Em seguida, defina a opção Cue Stack "Fader is a Size Master". Ative a reprodução e agora atua como Mestre de tamanho FX para movimento panorâmico.
18.10.s Opções de ativação e liberação avançadas.
O botão FLASH pode ser configurado para liberar o Cue Stack usando a opção de "Lançamento de faixas instantâneas". Esta opção funciona de uma maneira ligeiramente diferente, dependendo da "Lançamento de libras de disco".
Quando "Fader lança a pilha", não é possível (modos Theater, Hog II Warp), pressionando e soltando o botão FLASH, sempre liberará a pilha, independentemente do nível do fader. Quando "Liberar libera a pilha" = "(modo normal), pressionar e soltar o botão FLASH só liberará a Pilha Cue se o fader estiver em 0.
O Cue Stack pode ser configurado de maneiras diferentes para afetar se o Cue Stack se repõe para o primeiro passo no lançamento, seja ele no passo atual, ou se ele se move em um único passo.

Opções fx fader
Os consoles MagicQ suportam 10 reproduções principais situadas imediatamente abaixo da tela de toque. Até 192 reproduções adicionais disponíveis em até 8 asas de expansão.
Todas as reproduções têm um fader, um botão FLASH e um botão SELECT.
As 10 reproduções principais também possuem botões GO e PAUSE para controle de Cue Stacks.
Cue Stacks nas asas tem botões GO. SHIFT + GO fornece a função PAUSE.
16.1.a Visualização de reprodução.
A área acima de cada uma das reproduções principais no visor é usada para fornecer informações sobre o status da reprodução. Isso inclui o nome da Cue Stack que é carregada na reprodução, o Cue atual e o próximo Cue. O status do Cue é mostrado como uma porcentagem, juntamente com uma indicação de se o Cue está sendo executado ou em pausa.
A tela LCD acima de cada uma das Reproduções nas Asas de Reprodução e Asas de Execução exibe o nome da Pilha de Cue. O nome pode ter até 12 caracteres. Quando uma Cue Stack é atribuída a Wing Playbacks que tem várias etapas, o nome da Cue Stack é exibido na primeira linha da Wing Playback e a segunda linha mostra a etapa atual. Se nenhum nome for definido para a Cue Stack, a primeira linha mostra o passo atual e a segunda linha mostra o próximo passo.
16.2.В Ativando e soltando Reproduções.
As reproduções são ativadas e liberadas pressionando os botões associados e aumentando os faders associados, dependendo das opções da Cue Stack. Uma vez que uma reprodução é ativada, ela afeta a saída do console até que seja liberada.
Por padrão, o Cue Stack em uma reprodução é ativado quando o fader é levantado acima de zero e liberado quando ele é retornado para zero. Da mesma forma, ele é ativado quando um botão de flash é pressionado e depois desativado quando o botão é liberado.
As opções Cue Stack podem ser configuradas para que os botões / faders do flash não afetem a ativação ou a desativação. Neste caso, a reprodução pode ser ativada pressionando o botão GO. Pode ser liberado pressionando o botão S para fazer a reprodução da reprodução atual e depois pressionar o botão RELEASE.
O Cue Stack também pode ser configurado para que ele não seja reiniciado no primeiro passo quando ele for lançado.
A Cue Stack pode ser configurada para que, pressionando o botão FLASH, ativa e solte a reprodução em prensas alternativas. Defina a opção "Toggle de botão".
Um tempo de liberação pode ser configurado para a pilha Cue nas opções Cue Stack, de modo que, quando liberado, os níveis desaparecem ao longo de um tempo especificado.
A qualquer momento, uma reprodução pode ser liberada com o tempo pressionando o botão SELECT da reprodução, digitando uma hora e pressionando o botão RELEASE.
Pressionar SHIFT + RELEASE libera todas as reproduções simultaneamente. Também é possível inserir um tempo antes de fazer SHIFT + RELEASE. Segurando um único botão SELECT e pressionando SHIFT + RELEASE libera todas as reproduções exceto aquela para a qual o SELECT é mantido.
Segurando múltiplos botões de seleção e pressionando RELEASE libera todas as reproduções selecionadas.
Cue Stacks pode ser configurado para ativar ou liberar automaticamente na mudança de página. Quando uma Cue Stack estiver configurada para liberar na alteração de página, mantendo pressionado o botão S da Reprodução ao mudar a página, evita a liberação da Cue Stack.
16.3.В Controle do fader.
Por padrão, o fader de reprodução controla o nível de qualquer canal HTP gravado no Cue atual na pilha Cue. Se a opção "Controller HTP chansão" for definida como "Não", então o fader não controlará mais os canais HTP - a reprodução será automaticamente definida para 100%.
As opções Cue Stack podem ser configuradas para que o fader também controle os canais LTP usando a opção LTP (IPCB) do Fader. Isso é útil, por exemplo, para configurar um fader para executar uma "voar para fora" no final de uma música. À medida que o fader é movido para cima, os canais LTP são alterados de seus valores atuais para os valores registrados no Cue.
MagicQ suporta uma opção adicional - Todos os controlos controlados por LTP. Esta opção permite a reprodução quando é a última ativada, para considerar todos os canais serem LTP. O valor dos canais HTP controlados pela Reprodução é o valor de saída, independentemente do nível HTP de outras Reproduções. Isso permite o solo de Intensidades.
O Cue Stack também pode ser configurado para que o fader controle o tamanho e / ou a velocidade de qualquer FX gravado no Cue atual. Por exemplo, você pode configurar um fader para controlar um balanço de pan e outro para controlar um balanço de inclinação. Mover os faders para metade obtém um pequeno círculo, enquanto o movimento para cheio recebe um grande círculo. A variação dos faders permite a geração de elipses.
16.4.s Botões de Reprodução.
Em um Cue Stack configurado para Chase timing, GO executa a perseguição enquanto PAUSE o interrompe.
Em um Cue Stack configurado para Theatre timing, GO avança para o próximo passo na Cue Stack. Quando uma Cue Stack está desaparecendo, pressionar PAUSE pára o passo médio desaparecendo. Quando uma Cue Stack está em pausa, pressionar PAUSE desaparece para trás através da pilha.
Pressionando S + GO, avance para o próximo passo sem desvanecimento. Pressionando S + PAUSE, muda para o passo anterior sem desvanecimento.
Pressionar S + FLASH reafirma a Cue Stack para ser o mais recente tocado - isso tem o efeito de reafirmar canais que foram superados por outras Reproduções.
Ao clicar duas vezes no botão S, abre a janela Cue Stack, View Cue Stack para essa reprodução. Ao clicar três vezes no botão S abre as opções Cue Stack para essa reprodução (ou seja, a Janela da Pilha de Cue, Opções de Visualização). Segurando SHIFT e clicando duas vezes no botão S, abre a janela Cue para que a reprodução mostre o conteúdo da Cue atual na reprodução.
Cada um dos botões se ilumina para indicar seu estado atual:
Adicionar - reprodução realizada.
Trocar - reprodução mantida.
Cue Stack está em execução.
Cue Stack está em pausa.
A reprodução está selecionada.
16.4.1. Reproduções sem faders.
MagicQ Extra Wings e Execute Wings têm algumas reproduções sem faders e sem botões GO ou PAUSE.
Nessas reproduções, os botões FLASH podem ser configurados para alternar ativado / desativado nas Opções de Pilha de Cue, Botões, Flashs.
Na v1.7.1.3 há suporte para ativar / desativar essas reproduções sem configurar permanentemente os botões FLASH para alternar. Mantenha SHIFT e pressione o FLASH ou pressione S + FLASH para alternar.
16.4.2.В Grand Master & amp; Sub Master.
À esquerda das 10 reproduções estão dois faders principais - um Grand Master que controla o nível geral de saída HTP do console e um Sub Master que controla o nível de saída HTP das reproduções. Além disso, o Sub Master pode ser configurado para controlar o nível dos botões FLASH.
Tanto o Grand Master como o Sub Master possuem botões FLASH que, respectivamente, superam o nível geral de saída HTP e o nível de saída HTP das reproduções para cheio.
Os canais LTP não são afetados pelos faders principais.
16.4.3. Dead Out (DBO)
Acima do Grande Mestre há um botão DBO. Pressionar este botão faz com que todos os valores de HTP sejam ajustados para zero, gerando assim um apagão. Liberar o botão faz com que os níveis HTP originais sejam restaurados. Os canais LTP não são afetados pelo botão DBO.
16.4.4. Adicionar / Trocar.
Acima do Grande Mestre há um botão ADD / SWAP que controla a função dos botões FLASH de reprodução. Quando configurado para ADD, pressionar um botão FLASH faz com que a reprodução seja adicionada à saída. Quando configurado para SWAP, pressionar um botão FLASH novamente faz com que a reprodução seja adicionada à saída, mas todas as outras reproduções são removidas da saída.
Cada botão FLASH possui um LED aceso em verde para ADD e vermelho para SWAP.
A funcionalidade ADD / SWAP afeta apenas os canais HTP nas reproduções - os canais LTP não são afetados pelos botões FLASH. O nível da reprodução é determinado pelos faders principais - veja a configuração dos mestres.
Cue Stacks pode ser configurado para sempre trocar. Abra a janela Cue Stack e pressione o botão SELECT com a reprodução. Na visualização OPÇÕES DE VISUALIZAÇÃO, defina a opção "Trocas de botão de flash" para sim.
A opção "Flash age como fader" permite que o botão FLASH atue como se o fader fosse aumentado para cheio. Isso é útil se o fader controla os canais LTP (IPCB), o tamanho FX ou a velocidade FX, ou se o Fader é um mestre de intensidade, tamanho ou velocidade.
16.4.5.В Seleção de página.
Acima dos botões Sub Master são PRÓXIMA PÁGINA e PREV PAGE. Estes controlam qual página de reprodução está ativa e, portanto, o Cue Stacks controla os faders e botões físicos de reprodução.
O número e o número da página atual são exibidos na tela de status sob o relógio. A página atual também pode ser alterada a partir da Janela de página selecionando uma nova página ou pressionando PAGE e inserindo o número da página no teclado.
Alterar a página atual enquanto as reproduções estão ativas não afeta a saída dessas reproduções - as reproduções são "mantidas" até que a reprodução seja liberada.
É possível configurar Cue Stacks para ser ativado e liberado em uma alteração de página nas opções Cue Stack. Quando uma Cue Stack estiver configurada para liberar na alteração de página, mantendo pressionado o botão S da Reprodução ao mudar a página, evita a liberação da Cue Stack.
A Próxima Página pode ser pré-carregada na Janela da Página, movendo o cursor para o item desejado na Janela da Página e pressionando o botão programável PRELOAD PAGE. A página pré-carregada será indicada no Status Display acima PB1 para PB5. Pressionar NEXT PAGE vai para a página pré-carregada.
A página pré-carregada também pode ser carregada usando a sintaxe do teclado e lt; Page & gt; & lt; number & gt; *. Então, a PÁGINA 34 * pré-carrega a página 34. Ao pressionar a PÁGINA PRÓXIMA, vá para a página 34.
16.4.6. Reprodução atual.
A reprodução atual é aquela que tem o botão SELECT iluminado. A reprodução atual é usada pelas janelas Cue e Cue Stack para determinar o Cue e Cue Stack para visualizar / modificar.
Você pode alterar a reprodução atual a qualquer momento pressionando o botão SELECT para a reprodução que deseja fazer a reprodução atual.
Pressione o botão SELECT de uma Reprodução duas vezes em sucessão rápida para selecionar a Reprodução e abra automaticamente a Janela da Pilha de Cue para que você possa visualizar / alterar o conteúdo da Pilha de Cue.
Pressione o botão SELECT de uma Reprodução três vezes em sucessão rápida para selecionar a Reprodução e abra automaticamente a Janela da Pilha de Sugestões na Vista de Opções.
Às vezes, você pode desejar que o fader atualmente selecionado mude para seguir o último fader que foi gerado. Esse comportamento pode ser habilitado a partir da Janela de Configuração definindo a opção "Reprodução atual segue a última vez tocada" para SIM.
16.4.7.В Reproduções em várias páginas.
Reproduções múltiplas podem ser ativadas ao mesmo tempo em diferentes páginas. No entanto, uma reprodução específica só pode estar ativa em uma Página - não é possível ativar a Reprodução 1 na Página 1 e a Reprodução 1 na Página 2 ao mesmo tempo.
É possível transferir temporariamente uma Reprodução que está ativa para uma Reprodução diferente para desbloquear uma Reprodução. Pressione SHIFT + SEL para ativar a transferência e, em seguida, selecione o botão S da Reprodução para transferência seguido do botão S do destino.
A transferência só é possível quando uma reprodução está ativa. Uma vez que ocorreu uma transferência, a Reprodução original pode ser usada para executar uma Reprodução a partir de uma página diferente. Quando a reprodução transferida é liberada, ela retorna à sua reprodução original.
16.4.8. Controle manual.
À direita das 10 reproduções é a seção de controle manual, consistindo de um Fader Manual, quatro botões (GO, PAUSE, FWD, BKWD) e um botão GO extra grande abaixo do fader. Esta seção controla a reprodução atual - que é a reprodução cujo botão SELECT está aceso.
Pressionar o botão SELECT associado a uma reprodução faz com que a reprodução se torne a reprodução atual e, portanto, seja controlada pela seção manual.
Quando uma reprodução é controlada pela seção manual, o fader e os botões de reprodução continuam a funcionar como normais, de modo que o nível HTP pode ser configurado usando o fader e a reprodução pode ser colidida usando o botão FLASH. A seção manual simplesmente fornece recursos de controle extras acima dos disponíveis em cada uma das reproduções.
Os botões GO e PAUSE na seção manual têm a mesma função que os botões GO e PAUSE em cada reprodução. Os botões FWD e BKWD movem-se através da pilha Cue sem desvanecimento. O botão GO extra grande abaixo do fader manual foi projetado para reprodução de estilo de teatro e tem a mesma função que o botão GO em cada reprodução.
Se vários botões SELECT forem pressionados, os botões Go, Pausa, Avanço rápido e Voltar rápido na seção de controle manual podem ser usados ​​para controlar várias Reproduções simultaneamente.
O Fader Manual é diferente de todos os outros faders, na medida em que controla o progresso do CUE atual em vez do nível HTP da Cue Stack. Isso permite que um Cue seja desvanecido manualmente, o nível do Fader Manual que representa o% do desvanecimento que está completo - de 0% a 100%.
O Fader Manual permite que você em uma Pilha de Cue. Para iniciar um crossfade manual, mantenha pressionado o botão SELECT para a reprodução e mova o crossfader. A janela de exibição mostrará "pickup" até que o nível do crossfader corresponda à posição atual no fade - então ele mudará para "manual". Você também pode iniciar um crossfade manual na reprodução atualmente selecionada, pressionando SHIFT e movendo o crossfader.
À medida que o fader atinge os limites, o Cue Stack se move para o próximo Cue.
16.4.9.C Goto.
Os botões GO na seção manual também podem ser usados ​​para saltar para um ID de Cue diferente em uma Pilha de Sugestões - digite o ID de Cue na Pilha de Cue e pressione o botão Ir na seção de manual.
Também é possível executar um Goto e uma Preload do próximo passo para chegar na Janela Cue Stack.
16.4.10.a Fragmento cruzado manual.
Dois faders podem ser atribuídos como mestres de crossfade divididos em estilo teatro.
Quando ativado a partir da janela Configuração, os faders de reprodução 9 e 10 se tornam Crossfade Masters para Fade In e Fade Out. Pressionar o botão Pausa na reprodução 9 ou 10 traz a reprodução atual sob controle manual.
Os dois faders podem então ser usados ​​para desaparecer em cada novo Cue com controle separado para desaparecer e desaparecer.
Pressionando o botão Ir na Reprodução 9 ou 10 retorna a reprodução atual para a execução Cue normal.
Quando ativado, os faders de reprodução 9 e 10 não podem ser usados ​​como reproduções normais.
16.4.11.² Rate Sub Master.
É possível que, na janela Configuração, configure a função do fader de crossfade manual como um sub-mestre de taxa para controlar a taxa de execução da reprodução atual ou a taxa de execução global de todas as reproduções. A taxa é mostrada na parte inferior direita do Status Display de 0% até o infinito. O fader deve ser configurado para 50% para a taxa de execução normal.
As opções são:
Rate Master Global Rate Master Cue Pilha Taxa Master Cue Stack Global Rate Master Testado Stacks Rate Master.
O Rate Master e o Global Master afetam os tempos de Cue Stack, FX e Pixel FX times. O Cue Stack Rate Master e Cue Stack Global Rate Master controlam apenas a taxa da Cue Stack (não o FX nele).
Tested Stacks Rate Master - apenas testado Cue Stacks da Janela Execute ou desencadeado externamente são afetados por mudanças de taxa.
16.4.12.² Toque no horário.
É possível alterar a velocidade da perseguição ou a velocidade FX usando Tap to Time. Segurando o botão S da reprodução e depois pressionando o botão programável Y (2º botão suave no lado direito da tela de toque).
Se o passo atual na Pilha de Cue estiver definido como Chase Timing, a velocidade do Chase será modificada. Se o passo estiver configurado para Cue Timing, a velocidade FX de qualquer FX no Cue atual será modificada.
Se uma Cue Stack estiver definida como Chase Timing, o botão GO também pode ser usado para tocar o tempo. Observe que isso só funciona em perseguições quando a opção "Salte para fora de Loop" é definida como "Não".
Também é possível configurar os botões S ou GO para executar os ajustes de Configuração, Configurações de exibição, Playbacks, Toque para acertar.
Toque em Tempo também pode ser acionado por eventos automáticos.
A entrada remota também pode ser configurada para sempre tocar no tempo a reprodução atualmente selecionada.
É possível configurar o botão GO na seção Master Crossfade para um botão de reprodução selecionada ou Global Tap to Time. Na janela Configuração, Configurações de exibição, Reprodução, defina a função do botão de Faixa cruzada como "Toque em tempo selecionado" ou "Toque para o tempo global". "Toque em Tempo selecionado" afeta a taxa absoluta da Reprodução atualmente selecionada. "Global Tap to Time" afeta a taxa absoluta de todas as reproduções ativas.
16.4.13.В Global Tap to Time.
Quando a função do botão Crossfade é definida como "Global Tap to Time", a taxa absoluta de todas as reproduções ativas pode ser controlada. Isso também é possível através de um botão Global Tap na Janela Execute.
Cue Stacks pode ser configurado para usar um divisor do tempo tapped - em Cue Stack Options, Audio set A taxa que o Rate Divisor - por padrão, está definido como "Normal" e leva o tempo tapped. As opções incluem "Div by 2" para "Div by 8" e "Mult by 2". O divisor afeta a configuração da taxa pressionando o tempo como a reprodução selecionada, como parte do toque global ao tempo, ou como parte da configuração da taxa de BPM de áudio.
Cue Stacks também pode ter o Rate Divisor pode ser configurado para "Inhibit" - neste caso, a taxa da Cue Stack nunca é afetada por opções globais de toque em tempo. Isso permite que o Global Tap to Time seja usado sem afetar determinadas Cue Stacks.
Toque para o tempo afeta a taxa absoluta da Cue Stack - se for um Chase, então a Velocidade do Chase, ou se for um Cue Stack Step com FX, então a taxa FX - a taxa programada da Cue Stack ou Cue é alterada. A taxa programada é então modificada pelos controladores de velocidade relativos - pode ser reduzida pelos mestres de velocidade e o fader controla as opções de velocidade FX antes de potencialmente aumentar ou diminuir pela taxa de reprodução / mestres de taxa global.
16.5.В Janela de Reproduções.
A janela de Reprodução permite o gerenciamento de todas as reproduções 202, independentemente de quantas alas físicas estejam conectadas. Isso garante que as demonstrações que serão executadas em consoles com asas podem ser programadas em um sistema MagicQ sem asas. Ele também fornece uma maneira ideal de expandir o controle do seu show usando reproduções virtuais.
A Janela de Reprodução exibe um botão para cada uma das 202 reproduções - começando com as 10 reproduções principais e depois com 8 asas com 24 reproduções.
No MQ500 há 15 reprodução de fader principais, com as 15 reproduções de execução abaixo e depois as asas com 24 reproduções.
O codificador superior direito é usado para selecionar qual página de reprodução é exibida. This is completely separate from the Page used for the physical playbacks - you can have the physical playbacks set to one page whilst you view and modify playbacks on a different page.
Cues can be recorded onto any of the playbacks in the same way as they are recorded onto a real playback. After pressing RECORD, instead of selecting a playback SELECT button, just press the appropriate button in the Playbacks Window.
16.5.1.В Testing playbacks.
Any playback can be tested, by pressing the button in the Playbacks Window. This has the same effect as raising the physical fader from zero to full. Pressing the button again sets the fader back to zero. We will refer to this as a virtual playback.
You can use physical playbacks and virtual playbacks simultaneously - however if you activate a virtual playback for an active physical playback then the result will depend on whether the physical playback and the virtual playback are on the same page. If they are, then the effect will be that the playback will be activated and set to the highest level of the physical playback and the virtual playback. If not, then the physical playback will not be affected and the virtual playback will be ignored. This is because only one Cue Stack can be run on a playback.
Use the View Faders soft button to change the view in the Playbacks Window into faders rather than buttons. Faders can then be moved up and down using the touch screen / mouse. This enables full control of virtual playbacks. The GO, PAUSE and RELEASE soft buttons enable immediate control of virtual playbacks.
You can select a virtual playback as the currently selected playback by pressing the SELECT button and then pressing the required virtual playback in the Playbacks Window. This enables the Cue Stack from the virtual playback to be controlled, including the modification of Cues and Cue Stack parameters.
In the Playback Window there is a soft button to release all test Cues, Cue Stacks and Playbacks. This does not release Playbacks that have been activated on real faders or buttons. This function is also available on the short cut CTRL + RELEASE.
16.5.2.В Naming playbacks.
Playbacks can be named in the Playbacks Window as per naming of any Windows item.
16.5.3.В Copying and moving playbacks.
Playbacks can be moved and copied in the Playbacks Window just like any Window item. You can also change the Playback Window page between selecting the source and destination, so that you can copy or move between pages.
When a Playback is copied to another Playback, the Cue Stack on the source playback is copied (i. e. a new Cue Stack is generated) to the destination Playback. By default, the Cues that make up the Cue Stack are not copied - both Cue Stacks reference the same Cues. This means, for example, that you can generate several copies of a chase, each with the same Cues but with different chase speeds.
You can force an unlinked copy of Cue Stacks by holding SHIFT down when you press the COPY button and electing Unlinked. This forces both the Cue Stack and its Cues to be copied.
16.5.4.В Removing playbacks.
Playbacks can be removed in the Playbacks Window as per removing of any Windows item.
16.5.5.В Playback Rate.
It is possible to set the playback rate of a Playback using Encoder X in the Playback Window. Press the S button of the required playback to choose which playback to change.
By default the playback rate is locked to 100%. Press the X soft button to enable changes to playback rates. The playback rate % is shown for each of the main playbacks when the % is other than 100%.
The playback rate is stored in the show file, so that the rate will persist over resets and power downs.
Global playback rate can be set using the Y soft button in a similar way.
If you have accidentally set playback rates then you can reset all playback rates to 100% using the top soft button RESET ALL RATE.
16.5.6.В Checking Active playbacks.
Playbacks can only be active on one page at a time. To view which page a playback is active on press soft button B to select "View Active".
In this view, the active playbacks are shown together with the page that they are active on. The top soft buttons, GO, PAUSE and RELEASE can be used on the active playbacks. Playbacks that are not active show the Cues Stack that would be activated if that playback was activated.
To return to the current page press soft button C "View Cur Page"
16.5.7.В Moving Playbacks for all pages.
It is possible to move playbacks on all pages to a new playback number. This is particularly useful when converting a show from Compact console (10 main faders) to MQ500 (15 main faders).
Press soft button B to "View All". Moving will now move the Cue Stacks on all pages to the new playback.
It is possible to move multiple playbacks (and pages) at one time.
16.6.В Wing Playbacks Pages.
Playback wings support 24 playbacks divided into two rows of 12 playbacks. Each row of playbacks has separate NEXT PAGE and PREV PAGE buttons.
This is a very powerful feature as it allows the playbacks to be split into separate sections without forcing all the playbacks to be on the same page.
This provides significant flexibility to how shows are played back – for example one section of a wing can be used to control traditional lamps whilst another could be used to control intelligent heads. Changing the Page of the par lamps would not change the Page of the heads.
By default the page buttons on the main section affect all playbacks whilst the buttons on each wing row only affect that row. If you plan to operate a wing section separately then you can avoid the main page buttons affecting that wing section. In the Setup Window, select VIEW SYSTEM, VIEW WINGS.
For each wing section you can specify which page buttons the section is tied to. To operate a section independently of any other page buttons set the tie to be itself. For example, to operate the upper section of Wing 1 independently set the upper bank tie to Wing 1 upper.
You can also tie multiple wing banks together to use one set of page buttons. Thus if you want both sections of a wing to operate off 1 set of buttons, then you can configure the ties to do this.
When any NEXT PAGE or PREV PAGE buttons are pressed the LCD displays temporarily change to indicate the current page number.
You can jump to a Wing Playback Page by entering a page number, then holding the Wing NEXT PAGE button and pressing the Wing PREV PAGE button.
16.7.В Default Cue Stacks.
Cue Stacks can be made to appear on all pages of a Playback. To use this feature, record a Cue Stack on Page 1 and then in the Playbacks Window set "Default Cue Stack" to "On" for the selected Playback.
The Cue Stack on Page 1 then appears on any Pages which do not have a Cue Stack assigned.
16.8.В Synchronising Playbacks.
It is possible to sychronise the Cue Stacks on two or more Playbacks. Set the “Sync next playback to this one” option. MagicQ matches the Cue Ids in the Cue Stack so it is possible to have different numbers of Cues in the Stacks. If there is no Cue Id matching in the next Cue Stack then it will remain at the current Cue.
It is possible to have several Playbacks synced to one master Playback by setting the option “Sync next playback to this one” on the master and each adjacent Cue Stack, except for the last one in the chain. MagicQ tries to match the Cue Id within each Cue Stack to the master Cue Stack.
16.9.В Set lists.
It is possible to save and load set lists in the Page Window. Set lists are simply text files with a list of page names. When the set list is loaded, MagicQ rearranges the pages so that they are in the order specified in the set list. Pages that are not specified in the set list (for example songs not being used today) are moved after all the pages specified in the set list file.

Free Finance essays.
This paper traces the survival of FX structured products in the private banking business when all other classes of structured products have suffered setbacks during the credit crisis. Different categories of FX products were showcase to illustrate the applications and risks of these derivative structures. This paper explains the reasons for the resilience of this strain of structured products in the face of adversity. The FX accumulator was chosen to demonstrate the principles and considerations behind designing, pricing and hedging structures from an issuer's perspective. This paper concluded with lessons learned from structuring, pricing and risk managing of structured products.
1. Introdução.
Since the collapse and bankruptcy of Lehman Brothers in September 2008, most investors have steered clear of structured products. Gone were the glorious days when bankers could easily package and peddle them by the truckloads and investors are attracted to them like ants to honey.
Equity and commodity-linked structured products were particularly popular during the boom years of 2005 to 2007 when interest rates were low while the global stock markets rallied and commodity prices were breaching historical highs consistently.
When the markets tanked with the credit crisis, these structured products, with payoffs and principals pegged to bullish market performance, brought excruciating financial pain to millions of investors who bought them without fully appreciating the risks. Since then, derivatives and structured products were frowned upon as “weapons of mass destruction”.
However, in the less publicised world of private banking, a class of evergreen products continue to thrive in this post-crisis era. These were the foreign exchange (FX) structured products. FX is a unique asset class, which is less influenced by movements in the global stock markets. The FX market is a highly liquid Over-The-Counter (OTC) market that operates 24 hours a day, almost 7 days a week, across major cities of the world. According to the Bank for International Settlements (BIS), the FX market is the world's largest financial market with an average daily turnover exceeding USD 2 trillion.
The reasons why private banking clients continue to favour FX structured products are as follows. First, FX structures continue to serve a real hedging need in the daily conduct of their affairs and businesses, which span the globe. Second, interest rate differentials between the developed and emerging markets continue to offer investment opportunities when the stock and commodity markets have come to a standstill. Third, FX derivatives and structured products allow these cash rich customers to speculate on directional view of currency movements influenced by macroeconomic and political events.
2. Private Banking and Structured Products.
According to regulatory definitions, High Net Worth (HNW) individuals are clients with investible assets in excess of USD 1 million. By industrial norms, a client is usually worth servicing only if he or she deposits assets above USD 5 million with the bank. As such, you can imagine the cash and holding power this group of investors have over the average retail investors.
Private banking customers have a whole arsenal of investment tools and advisors at their disposal. The more mundane ones would include brokerage facilities, trust administration, custodian services, tax planning, offshore banking, portfolio management, investment advisory, succession planning, private equity and hedge funds investments, while the more exotic ones would include art and wine collection, jet financing and real estate procurement. Some clients emphasize wealth preservation while others look for ways to enjoy the fruits of their labour. Whatever their needs, the shrewd private bankers would always have a personalized solution for them.
As such, structured products that were initially targeted at large corporations soon found their way into the private banking world. These products, which started off as highly customised solutions, soon became commoditized due to the high margin they generated for the banks and their rising popularity among private banking clients. Some strains of these structured products eventually flowed to the retail market. That is where the trouble began.
3. Distribution and Marketing of Structured Products.
A private bank typically provides structured products or solutions to its clients through the following channels.
For global banks that combine investment banking, private banking, retail banking and asset management under one roof, the products will usually be conceived and customized by the private bank, structured and hedged by the investment bank, distributed internally to private banking customers first followed by retail customers for the vanilla ones, the asset management arm may also take on the custodian of the structured products.
For the boutique private banks that do not have the capability to structure and hedge these products in the capital markets, they will usually source these products from the investment banks that market them or act as co-lead managers to create the product and underwrite the issue.
Most of the time, private banks do not have the capability to hedge complex structures. As such, they usually act as distributors for the issuers. In cases where they need to customize derivative solutions for their clients, they will execute back-to-back cover deals with their investment banks against their client deals. They will usually only earn the spreads and not take any proprietary positions.
4. FX Structured Products for Private Banking Clients.
Structured products in the private banking world can be broadly classified into 3 main categories, namely Participation products, Yield products and Hedging products.
Participation products are for investors who have a directional view (bullish, bearish or ranging) on the market or underlying and they would like to speculate on this trend.
Yield products are for investors seeking guaranteed coupon or yield enhancement. These products usually offer a coupon that can be fixed, conditional or both.
Hedging products are for investors wishing to hedge their portfolio.
Participation Product 1: Twin-Win.
Twin Win is a structure that allows the investor to participate in the upside and the downside of the underlying from a strike level. This product is suitable for an investor who believes the underlying is set to rise (bullish view) or fall (bearish view) until a certain level but is not sure of the direction the movement will take. The product adopts a strategy similar to a Straddle with barrier on both sides of the strike.
Redemption at maturity (with continuous barrier)
If the underlying has not breached the lower barrier and has never breached the upper barrier during the product life, the investor recovers his capital plus a cash gain equal to the absolute performance of the underlying. If the underlying has traded at a level equal to or less than the lower barrier or has traded at a level equal to or higher than the upper barrier during the product life, the investor receives only its capital back.
1) Capital is protected at maturity.
2) Investor does not need to have a directional view on the underlying.
3) Investor benefits from both rise and fall of the underlying up to a certain level.
1) Opportunity cost if the underlying breaches barrier or does not move.
1) Risk Indicator on Capital: Capital-Protected.
2) Market Scenario Indicator: Bullish or Bearish.
3) Risk Profile Indicator: Low.
1) Best case scenario.
The barriers have not been breached during the life of the product. Investor receives 100% of his capital back plus the absolute performance of the Underlying.
2) Worst case scenario.
The Upper barrier has been breached during the life of the product. Even if the final underlying performance is positive, investor receives only 100% of its capital back.
Participation Product 2: Coupon and Upside (CUP)
The CUP is a participation product for investors willing to take a directional view on the underlying. If the barrier has not been breached, then a minimum return will be guaranteed at maturity.
Redemption at maturity (with continuous barrier and bullish trend)
If the underlying has never traded at a level less than its barrier level during the product life, the investor receives the best return between a bonus level and the positive performance of the underlying. (See Best-case scenario)
If the underlying has traded at a level equal to or less than their barrier level during the product life, a capital loss may occur, the investor receives 100% + the performance of the underlying whether such performance is negative or positive.
1) If the barrier has not been breached, a minimum return is guaranteed, the bonus coupon.
1) Capital is at risk.
1) Risk Indicator on Capital: Not Capital-Protected.
2) Market Scenario Indicator: Bullish or Bearish.
3) Risk Profile Indicator: High.
Intermediate case scenario:
Yield Products.
Yield products are for investors seeking guaranteed coupon or yield enhancement. These products usually offer a coupon that can be fixed, conditional or both. Some common yield enhancement products include range accrual notes, binary notes, notes based on a basket of currencies and reverse convertible notes.
A Range Accrual note pays the investor an attractive coupon for each day that the reference index fixes within a pre-defined range, comprising a lower barrier and/or an upper barrier, over a given maturity. The investor is taking the view that the reference index will not change much, or will remain within specified levels. The capital is protected at maturity. Investor is short volatility while issuer is long volatility. Range accrual notes typically have life spans of 6 to 24 months.
On observation date (t), the coupon is accrued and calculated as follows:
Coupon Rate x (n / N) where n is the number of days the Underlying is in the range, and N the total number of days over the period.
Early redemption possibilities:
The call option allows the issuer to early redeem the structure before maturity, at par, under some specific market conditions, on each observation date (t), subject to a non-call period.
Redemption at maturity:
If the structure was not previously redeemed, the note is redeemed at 100% at maturity, and the last coupon is paid.
1) Capital is protected at maturity.
2) Opportunity to earn higher than market yield.
3) Flexibility in the choice of calendar observation periods.
1) Opportunity cost if the underlying is above the barrier most of the time and no or low coupon yield.
1) Risk Indicator on Capital: Capital-Protected.
2) Market Scenario Indicator: Stable.
3) Risk Profile Indicator: Low.
Amount: EUR 1,000,000 Underlying: EUR/USD.
Deposit Currency: EUR Range: 1.2000 to 1.2300.
Maturity: 180 days (N) Frequency of observation: daily.
Potential maximum rate: 4.85% p. a. (T) Number of days of accrual: 168 (n)
Calculation of Coupon: (T x n/N) p. a.
Effective coupon at end-period: 4.5266% p. a.
Redemption at maturity = EUR 1,022,633.
Yield Product 2: Binary Notes.
A Binary note is a structure with a protection on capital at maturity that pays an attractive coupon, above the risk free rate, if a condition on the underlying is fulfilled.
It gives the investor the flexibility to choose the condition(s) based on his view of the market.
There are 2 approaches to structure the conditions:
1) European-style option structures: those with observation at expiry date.
2) American-style option structures: those with continuous observation.
Redemption at maturity.
At maturity, if the underlying has respected the condition, the investor receives 100% of its capital back and the pre-fixed coupon. Otherwise, the investor receives only 100% of its capital back without the coupon.
1) Capital is protected at maturity.
2) Coupons and levels chosen by the investor according to his expectations.
3) Benefit from an enhanced potential coupon.
4) Simple pay-off.
1) “All or nothing” payout.
2) Opportunity cost of risk-free rate foregone if condition not met.
1) Risk Indicator on Capital: Capital-Protected.
2) Market Scenario Indicator: Applicable to any market condition.
3) Risk Profile Indicator: Low.
Possible Permutations of the product:
The product depends on the levels chosen by the investor to establish his strategy:
1) Purely directional strategy.
2) Opportunity directional strategy.
3) Volatility strategy.
4) Stability strategy.
European-style options structures are ideally suited to purely directional strategies and operate as follows:
a) If on the product's expiry date the spot rate fulfils the condition underlying the strategy, the investor earns the potential coupon upon maturity.
b) If on the product's expiry date the spot rate does not fulfil the required condition, the investor earns no coupon and is repaid his guaranteed nominal upon maturity.
1) Purely directional strategies.
The Digital Note.
The investor plays a purely upward or downward strategy on the underlying and fixes a strike, which reflects his expectations. He earns a coupon only if the spot rate on the maturity date is at the same level as or is above or below the pre-defined strike.
American-style options structures suit all other strategies and operate in the following manner:
a) If the spot rate fulfils the underlying condition during the whole life of the product, the investor earns the potential coupon.
b) If the spot rate never fulfils the required condition during the whole life of the product, the investor earns no coupon and is repaid his nominal.
2) Opportunity directional strategies.
The investor has no precise idea about the future trend of the underlying but thinks that it may reach a certain limit (upward or downward) during the course of its trend.
2a) The One-Touch Note.
The investor fixes a strike, at the level of this limit, which reflects his expectations. He earns a coupon only if the spot rate hits the pre-defined strike at least once during the whole life of the product.
2b) The No-Touch Note.
The investor fixes a strike, at the level of this limit, which reflects his expectations. He earns a coupon only if the spot rate never hits the pre-defined strike during the whole life of the product.
3) Volatility strategies.
The Double-Touch Note.
The investor has no precise idea about the future trend of the underlying (upward or downward) but reckons on the underlying moving within a wide range. He fixes a range (a lower limit and an upper limit), which reflects his expectations. He earns a coupon only if the spot rate hits either of the limits at least once during the whole life of the product.
4) Stability strategies.
The Double No-Touch Note.
The investor has no clear idea of the future trend of the underlying (upward or downward) but reckons on the underlying remaining stable. He fixes a range (a lower limit and an upper limit), which reflects his expectations. He earns a coupon only if the spot rate never hits either of the limits during the whole life of the product.
Produtos de cobertura.
Hedging products are for investors wishing to hedge their portfolio. Usually the investor would have an existing deposit or portfolio denominated in a specific currency with the intention to convert it into another currency, likely his home currency or safe G7 currency, in the foreseeable future.
Hedging Product 1: Capped / Floored Certificate.
Certificates replicate the performance of an underlying asset or theme. A Capped/Floored certificate replicates the Bull-Spread/Bear-Spread strategies of the underlying currency pair. The spread enables the investor to participate in the strengthening/weakening of one currency relative to the other.
For both strategies, the investor benefits from the flexibility to choose any combination of strike prices according to his directional view of the market and risk appetite.
1) Access to speculative strategies at a cost that is lower than that of purchasing a vanilla call or put option.
2) Flexibility to choose the strike prices.
3) The downside volatility risk is limited should his directional view be wrong.
1) The upside gain for the investor is limited even if his directional view is correct.
2) Should the underlying trend become unfavourable, the certificate may lose some or all of its value at maturity.
1) Risk Indicator on Capital: Not Capital-Protected.
2) Market Scenario Indicator: Applicable to Bullish or Bearish market.
3) Risk Profile Indicator: Medium.
Pay-off at maturity of the Capped Certificate.
1) Purchase a call option at strike 100%.
2) Sell a call option at strike 120%.
Pay-off at maturity of the Floored Certificate.
1) Purchase a put option at strike 120%.
2) Sale of a put option at strike 100%.
Hedging Product 2: FX Accumulator Forward.
An FX Accumulator Forward is a structure that allows the investor to hedge his currency exposure through an accrual mechanism. The investor is able to secure a more favourable conversion rate than the outright forward rate for the same period. There are many variations of this product in the market, but in general they abide by the same basic framework. The time frame of such products can range from 3 to 24 months.
The product depends on 3 parameters:
1) A conversion rate / strike price at which the investor hedges his exposure.
2) A barrier / knock-out level that defines whether a condition is fulfilled or not.
3) A calendar schedule that determines the fixing and settlement dates.
The parameters are decided at inception.
During the life of the product:
1) For each observation period that the spot rate fulfils the condition underlying the structure relative to the knock-out level, the investor accumulates a portion of his capital to be converted at maturity.
2) For any observation period that the spot rate does not fulfil the required the condition, the accumulation ceases and the investor knows what portion of his capital he will convert in due course at the pre-determined conversion rate.
1) The product can be priced as a zero-cost structure.
2) Allows the investor to beat the forward rate for the period.
1) Capital is at risk.
2) In the situation where there is a rise in volatility and/or strong movement in the underlying currency pair, the hedge may loose its value.
1) Risk Indicator on Capital: Not Capital-Protected.
2) Market Scenario Indicator: Applicable to any market conditions.
3) Risk Profile Indicator: High.
Accumulator Forward EUR Put / USD Call.
In this example, the investor has a EUR deposit of 1 million and wishes to convert the deposit to USD at a more favourable rate than the existing outright forward rate.
Amount: EUR 1,000,000 Minimum Coupon: 0.05% p. a.
Deposit Currency: EUR Underlying: EUR/USD.
Maturity: 365 days (N) Strike: 1.2850.
Type of strategy: Sell EUR/Buy USD Knock-Out: 1.1500.
Frequency of observation: Daily Standard forward rate: 1.2300.
Number of days of accumulation: 260(n)
Calculation of amount converted to USD: [Amount in EUR x strike] x n/N.
Redemption in USD upon maturity: USD 915,342.
Calculation of amount in EUR: Amount in EUR x [(N-n)/N + 0.05% p. a].
Redemption in EUR upon maturity: EUR 287,815.
Other possible variations of this structure can take the following forms:
1) Accumulator Forward Double Knock-Out.
In order to remove the risk of the capital being converted at a worse rate compared to the spot rate upon maturity and to enable the investor to benefit from any favourable movement in the underlying currency pair, the investor may choose to add a second knock-out level in the direction that he wishes to speculate.
During the product's life, as long as the spot rate remains within the range created by the two knock-out levels, the investor accumulates on a permanent basis, at each observation period, a portion of the nominal to be converted.
If, during the products life, the spot rate hits either of the knock-out barriers at least once, the accumulation ceases and the investor knows from then on what amount he will have to convert and what amount will remain in his deposit currency upon maturity.
In order to increase the probability of converting the nominal, the investor may opt for a temporary knock-out instead of a permanent knock-out. In this case, he sets a Fade Forward level instead of a knock-out.
If the spot fulfils the condition relating to the structure, relative to the Fade Forward level, at each observation period the investor accumulates a portion of the nominal to be converted.
If for one observation period, the spot rate does not fulfil the required condition, the accumulation ceases temporarily. The accumulation resumes as soon as the spot rate fulfils the condition relating to the structure again at any subsequent observation periods.
5. Evaluation of FX Structured Products by Category.
In the following sections, the different types of products under the 3 categories described above are illustrated. Each product will be evaluated based on 3 indicators namely Risk Indicator on the Capital (Capital Protected and Not Capital Protected), Market Scenario Indicator (Bullish, Stable, Bearish) and Risk Profile Indicator (Low, Medium, High).
6. Designing and Pricing an FX Accumulator from an Issuer's perspective.
In the previous section, a brief description of an FX Accumulator Forward and its variations has been explained from an investor's perspective. The following section will attempt to design, price and hedge the product from an issuer's perspective.
Unglamorous History of Accumulators.
An accumulator forward is a highly path dependant product that can be structured as a zero-cost forward enhancement without a guaranteed worst case. As such it tends to be speculative in nature. At the beginning, it was a very popular product among many corporates in Europe, particularly France, Italy and the UK. Subsequently, the product was adapted to suit the private banking and retail customers.
Equity Accumulators were very popular among Asian retail investors, particularly in Hong Kong and Singapore, during the pre-crisis days when the stock markets were bullish. They were viewed as safe vehicles to tap the market rallies. These products enabled investors to purchase stocks at a discount when the market was bullish but exposed them to unlimited downside risk when the market turned south. Many high profile court cases highlighting the negative aspects of Equity Accumulators were reported in the media throughout Asia when the crisis started to unfold.
In spite of the bad press, for Accumulators in general, FX accumulators continue to enjoy success with private banking clients due to the following reasons. First, an FX Accumulator can be used as a hedge that offers a better rate than an outright forward. Second, an FX Accumulator can be structured as a zero-cost product, which makes it an attractive alternative to purchasing a costlier option. Most private clients have a genuine need to swap a deposit or portfolio from one currency into another at the maturity of the contracts. Finally, unlike stocks, which are popular during bull markets and quiet during bear markets, due to regulatory constrains on short-selling, currencies offer directional plays all year round. This enables ambitious clients to take speculative views using accumulators.
6a Factors to Consider in Designing the FX Accumulator.
In designing an FX accumulator, the following parameters have to be careful considered as they influenced the pricing as well as risk profile of the product.
Notional: USD 2,400,000 Underlying: EUR Call/USD Put.
Daily Notional: USD 10,000 Knock-out Barrier: 1.5000.
Maturity: 1 year, 360 days (N) Strike: 1.3492.
Fixing: Daily Outright Forward: 1.3895.
Number of observations: 240 business days (n)
Frequency of settlement: Monthly.
The type of payoff will determine the barrier level, strike, leverage and type of building blocks to use.
In practice, different combinations of ranges can be set and for each range a notional amount has to be specified. In this example, there are 3 ranges to consider. Range 1: Above knock-out barrier (1.5000), Range 2: Between knock-out barrier (1.5000) and strike (1.3492) and Range 3: Below the strike (1.3492).
At observation date, if spot falls in Range 1, the structure can be permanently or temporarily knocked-out, zero amount is accumulated for that day. Accumulation will stop if the structure is built with a non-resurrecting range.
If spot falls within Range 2, 1 time the notional divided by total number of observation days is accumulated. The investor gets to accumulate USD10,000 to sell at the strike rate on settlement date.
If spot falls within Range 3., X times the notional divided by the total number of observation days is accumulated. X represents the leverage or risk the investor wishes to take. In this example the leverage is 2 times. The investor accumulates twice the daily notional of USD10,000 (i. e. USD20,000) to sell at the strike rate on settlement date. If the investor is willing to take on higher leverage, the issuer will be able to offer a more favourable knock-out barrier and/or strike price.
3) Knock-Out Barrier.
Knock-out barriers are added to improve the strike and reduce the cost of the structure. Without a barrier, the structure will be more expensive, offer a less attractive strike or suffers a higher leverage. It is important to specify whether the barrier will be monitored continuously or discretely.
The amount the investor wishes to hedge is USD2.4Million. In this case, the daily notional is USD10,000 and the leverage is 2 times. In this example, the investor will have to accumulate twice the daily notional, i. e. USD20,000, should the spot move moves below the strike. The client improves his exchange rate by taking the risk to multiply his loss by 2 times should the rates move against him. Any positive number is possible, though a common factor would be 1 or 2. If the investor is aggressive, he can improve his strike substantially by taking on more risk.
5) Resurrecting or Non-resurrecting Knock-Out conditions.
Each barrier level has to be declared either resurrecting or non-resurrecting. For resurrecting barriers, any knock-out and cease of accumulation is only temporary. In this case, the structure will resume as soon as the spot falls back below the knock-out level at any of the subsequent observation date again. The condition for the resurrecting structure is usually less favourable than the non-resurrecting ones.
6) Amount kept in case of knock-out.
The design also has to take into consideration whether at knock-out, all of the accumulated amounts will be kept or none at all, i. e. “keep all” or “keep nothing”.
It is important to be exact on the fixing schedule and the fixing source. The fixing schedule will determine the date and time, with reference to which time zone and market. The fixing source will determine which reference source to extract the spot price for comparison. It could be a public source such as Bloomberg and Reuters or an alternative agreed source. It is also important to pre-define the steps to resolve any conflicts or doubts when both parties do not agree on the fixing rate.
The settlement frequency has to be decided upfront. It could be daily, weekly, monthly or at maturity.
9) Extra Features.
There are many ways to improve the attractiveness of the product to appeal to investors. Additional features such as rebates, stripped settlement, bounds on amounts and improved rates on early knock-outs can also help to mitigate the clients' exposure.
6b Steps in Pricing the FX Accumulator.
According to Wystup[13], an accumulative forward consists of fade-in calls and fade-in puts, possibly with extra knock-out ranges. Faders are second generation exotic options, whose nominal is directly proportional to the number of fixings the spot stays inside or outside a pre-defined range. A fade-in option progressively activates the nominal while a fade-out option does the opposite. Wystup proposed to price Fader contracts using closed form solutions in the Black-Scholes model.
An approach to pricing equity accumulators was proposed by Lam, Yu and Ling[5]. In the paper, they decomposed the accumulator into a summation of pairs of long up-and-out barrier call options and short up-and-out barriers put options with different expiration time. By adapting the results derived by Harrison (1985) and by Rubinstein and Reiner (1991), they were able to formulate a closed form solution for the accumulator under immediate settlement. They went on to modify the solution to handle delayed settlement by taking into discount factors. However, both of the formulas were only adequate for continuously monitored barriers. To cater to accumulators with discrete barriers, the team made use of the proposition put forward by Broadie, Glasserman and Kou (1997). Essentially, a correction term was used to shift the barrier to approximate discretely monitored barrier option values. Finally, the team compared the results derived from the analytical solutions against a parallel Monte Carlo simulation.
In essence, a fader is made up of a basket of barrier options. Hence both the approaches by Wystup and Lam, Yu and Ling should theoretically arrive at the same result if applied on the same underlying instrument and using the same assumptions.
In this paper, I have taken the Lam, Yu and Ling's approach by modifying the closed form solution to cater to the change in the underlying instrument, from stock to currency. The risk-free rate of the foreign currency (Rf) has to be included in addition to the risk-free rate of the domestic currency (Rd).
The following procedure was carried out to establish an initial price for the FX accumulator before further calibration was done to adjust the barrier and strike price to achieve a zero-cost structure. A zero-cost structure, is not a pre-requisite for an accumulator product, but makes it more appealing to investors.
1. Equity Accumulator Model.
An analytical model was built using the exact premise and parameters described in the Lam, Yu and Ling's paper. The results obtained from my model were compared to those published by the authors. As the codes for the paper were not published, I had to take this necessary step to ensure that my initial model has correctly captures the principles highlighted in the paper.
2. FX Accumulator Analytical Model.
Once the results in the Equity Accumulator model were satisfactory, I went on to build a model for tan FX accumulator by modifying the first model to include the impact of the risk-free rate of the second currency. The parameters in this second model were replaced to reflect the change in the underlying instrument from a stock to a currency pair, EUR/USD. A closed form solution provides speed while a simulation compromises on speed but produces a more accurate solution.
3. Monte Carlo Simulation for FX Accumulator.
Next a Monte Carlo model was built with the same knock-out barrier level, strike price, spot price, volatility, interest rates and time frames as the second model. A series of simulations ranging from 1,000 to 1,000,000 were executed to provide a more accurate basis for comparison. The results generated by the Monte Carlo model were compared to those obtained from the Analytical model. Within a certain margin of error, the prices seem to converge.
4. Zero-Cost Structure Calibration.
With some level of comfort, I went on to calibrate the barrier levels and strike prices of the FX accumulator to achieve zero-cost structures for the various combinations of strikes, barrier level and volatility.
tep1: Building of Equity Accumulator.
An analytical model for pricing the Equity Accumulator, described in the by Lam, Yu and Ling[2], was built based on the following assumptions and closed form formulas.
1) Volatility, σ is constant.
2) Risk-free interest rate, r is constant.
3) Payout rate, q is constant.
Discrete Barrier Adjustment.
Approximation of discretely monitored barrier option values using continuous formula with an appropriately shifted barrier, based on Broadie, Glasserman and Kou (1997)
The results generated by the replication model closely resembles the results published in Table III in the paper.
Step2: Building of FX Accumulator.
The parameters used in this model are as follows:
Underlying: EUR Call/USD Put.
Daily Notional: USD 1 Knock-out Barrier: 1.5000.
Maturity: 1 year, 365(N) Strike: 1.3492.
Fixing: Daily Outright Forward: 1.3895.
Number of observations: 240 business days (n)
Frequency of settlement: Monthly (Delayed Settlement)
Monitoring of Barrier: Discrete.
1) Volatility, σ is constant at 20%.
2) Risk-free interest rate of domestic currency (USD), Rd is constant at 0.25%.
3) Risk-free interest rate of foreign currency (EUR), Rf is constant at 1%.
Barrier = 1.5000, Spot = 1.4000,Time-to-maturity = 1 year,
Domestic Risk-free Rate = 0.25%, Foreign Risk-free rate = 1.00%.
From the results generated by the analytical model, we can see a clear segregation of positive (green) and negative (red) prices. The positive values suggest that the strike prices favour the investors while the negative values benefits the issuers.
Step3: Monte Carlo Simulation of FX Accumulator.
The Monte Carlo simulation was built on the following geometric Brownian motion equation:
St is the spot exchange rate,
Rd is the continuous domestic interest rate,
Rf is the continuous foreign interest rate,
σ is the constant volatility,
Wt is a standard Brownian motion.
Applying Ito's rule to InSt results in the following equation for the process St:
which demonstrates that St follows a lognormal distribution.
2) Frictionless trading and no transaction costs.
3) No liquidity constraints, i. e. any position can be taken at any time, short, long, arbitrary fraction.
This is a standard model widely adopted in practice to communicate prices in currency options. The objective here is to provide a simplified sanity check on the analytical model. Hence this simplistic model should act only as a prototype to a more advanced model.
Barrier = 1.5000, Spot = 1.4000, Strike = 1.3492, Volatility = 20%,
Domestic Risk-free rate =0.25%, Foreign Risk-free rate = 1% and.
Notional = USD 480,000.
Using the parameters stated, the above simulation results demonstrated convergence towards the analytical model with some margin of error. However, when the volatility is changed drastically, the results were less consistent. This shows that this analytical model is not sufficiently robust on its own. It serves only as a reference price.
Step4: Calibrate parameters to achieve Zero-cost structure.
In spite of its deficiencies, the analytical model is still useful for obtaining a reference price quickly. As such, the model can be permutated to obtain a zero price for different combinations of volatilities, strike prices and barrier levels.
From the above table, a zero cost structure for an accumulator with volatility of 10%, the selected strike price has be approximately 1.3384, between 1.3290 and 1.3391.
Step5: Approaches to improve pricing mechanism.
The above analytical model is clearly insufficient for pricing the FX accumulator. Its primary function, at best, is to provide a theoretical price based on Black-Scholes assumptions. Even the Monte Carlo simulation used above is inadequate due to its flawed assumption of constant volatility.
In practice, the trader uses the analytical model to generate a reference price, known as the Theoretical Value. In addition, he will determine the Overhedge, the cost of risk-managing the volatility risk of exotic options using vanilla options. The tradable price is the sum of the Theoretical Value and the Overhedge.
The analytical solution is a Black-Scholes model that assumes volatility and interest rates are constant, and that the only source of risk is the underlying exchange rate or spot. These are clearly unrealistic assumptions as volatility and interest rates also move in relation to the spot and time to maturity. A delta-neutral position can easily be achieved by trading spot. But managing rho (price sensitivity due to interest rates) and vega (price sensitivity due to volatility) for barrier options are more challenging. Assuming interest risk can be neglected relative to volatility risk for short-dated FX options. The trader still needs to hedge the vega exposure. The vega exposure is decomposed into the sensitivity parameters vanna (change of vega due to spot movement) and Volga (change of vega due to change in volatility). The cost of vega and volga are computed relative to the market values of risk reversals and butterflies.
This pricing approach is commonly known as the Traders' Rule of Thumb or Vanna-Volga Pricing.
Stochastic Volatility Models.
Besides the traders' approach, stochastic volatility models such as the Heston (1993) and SABR models can also be adapted to construct a more robust model capable of incorporating stochastic volatility and the smile. Both models are widely used in practice.
The Heston model is a mean-reverting model that allows for a stochastic instantaneous volatility. It is commonly used for pricing exotic options. This model is capable of capturing real-world smiles for a single expiry, but will not be able to fit an entire volatility surface with market observable shapes.
The SABR runs on a constant elasticity of variance (CEV) process. It has been used mainly in the interest rate derivatives market to model swaptions, caps and floor smiles. But lately, the market has been using SABR models for FX volatility smiles construction because of its strength in capturing the correct dynamics of the smiles.
6c Considerations in Hedging the FX Accumulator.
As highlighted above, the FX Accumulator is made up of a basket of barrier options with different expiry dates. As such, hedging the product requires hedging a basket of barrier options. The perfect hedge is achieved through perfect replication, i. e. the payoff of the barrier option and the hedge matches exactly for all outcomes. However, replication of the barrier option payoff is often impossible due to market imperfections.
To hedge a barrier option position requires market liquidity, optimal position sizing in the hedge portfolio, minimizing number of positions in hedge portfolio within acceptable hedging error level and minimizing realization risks for static hedging.
The two classic hedging approaches for barrier options are dynamic or delta hedging, which requires frequent rebalancing of the underlying, and static hedging, which requires setting up an initial portfolio of vanilla options that will not require any further adjustment.
Dynamic hedging is executed by continuously ensuring that the delta, the first order sensitivity of the option to the underlying price, is neutral. For example, for each short up-and-out call option (issuer is short one up-and-out option when client is long one up-and-out option), the issuer receives the option premium and set up a portfolio by buying delta EUR and places the remaining premium in a bank account. Over time, the issuer will adjust the hedge portfolio continuously in order to maintain delta-neutrality. The delta of barrier options is highly sensitive to the price of the underlying, especially around the barrier level, hence the hedge needs to be frequently rebalanced. This results in huge transaction costs and operational difficulties when managing large barrier option positions.
Static hedging is carried out by constructing a portfolio of vanilla options with varying strikes, maturities and fixed weights at inception. No adjustments are required throughout the life of the product. The two well-known static hedging approaches were the Calendar-spread method, invented by Derman et al. [2] , and the Strike-spread hedging method, created by Carr and Chou [1]. The Calendar-spread method hedges the payoff of the barrier options using vanilla options with varying maturities. The Strike-spread approach hinges on the idea of converting the problem of replicating a barrier option to a problem of replicating a European security with a non-linear payoff function, known as the adjusted payoff function. The adjusted payoff is hedge by constructing a portfolio of finite number of vanilla options with different strikes. In general the hedge quality of static strategies worsen over time.
Many attempts to circumvent the limitation of the above classical approaches were proposed in academic literature by Taleb N.(1996), Nalholm and Poulsen (2006), Maruhn and Sachs (2005) and numerous other researchers. However, none of them can achieve the perfect hedge for barrier options. Hence the choice of hedging approach for an FX Accumulator is subject to the issuer's skill and competence.
7. Conclusion.
This paper attempted to explain the continued popularity of FX structured products among private banking clients when all other classes of structured products have fallen out of favour as a result of the credit crisis. This clearly shows that derivatives and structured products are not destined for extinction as long as they can innovate to serve the real and changing needs of investors.
The FX accumulator was singled out to demonstrate this point. Despite the downfall of its close cousin, the Equity Accumulator, it continued to thrive. This shows that the same type of structure works well for one asset class but not the others. Financial Engineers should be careful not to blindly encapsulate the same structure across every asset class without first understanding the peculiarities of each of the underlings.
In the final sections of this paper, an attempt was made to design, price and hedge an FX accumulator from an issuer's perspective. The process is built on multiple assumptions and limitations. This highlights the importance of having good validation and control processes in place to reduce market and model risks for the issuers. Without which, the issuers would be subjected to disproportional amount of risks for the price they are charging for a product.
Não é o que você está procurando?
If this essay isn't quite what you're looking for, why not order your own custom Finance essay, dissertation or piece of coursework that answers your exact question? There are UK writers just like me on hand, waiting to help you. Each of us is qualified to a high level in our area of expertise, and we can write you a fully researched, fully referenced complete original answer to your essay question. Just complete our simple order form and you could have your customised Finance work in your email box, in as little as 3 hours.
About this resource.
This Finance essay was submitted to us by a student in order to help you with your studies.
Word count:
This page has approximately words.
If you use part of this page in your own work, you need to provide a citation, as follows:
Essay UK, FX Structured Products for private banking Clients . Available from: <essay. uk/free-essays/finance/structured-products-for-private-banking. php> [26-01-18].
More information:
If you are the original author of this content and no longer wish to have it published on our website then please click on the link below to request removal:
Essay UK offers professional custom essay writing, dissertation writing and coursework writing service. Our work is high quality, plagiarism-free and delivered on time.
Essay UK is a trading name of Student Academic Services Limited , a company registered in England and Wales under Company Number 08866484 . VAT Number 279049368. Registered Data Controller No: ZA245894.

FX Accumulator Options.
I'll be interning this summer, and recently they've come back to me saying I will be doing something related to this. naturally, I went to check it up, but it seems to me that there's very little about FX accumulator options on the net. Is it a very specialized product? Can someone explain this to me? thanks to everyone in advance!
Quer votar sobre este conteúdo ?! Sem créditos do WSO?
já é um membro? Entrar.
Comentários (2)
Danny T Bush O | 123 | Classificação: Babuíno.
Sim. from text book:
Accumulator options overview.
An accumulator option is a regular forward contract where the notional of the forward is determined over the life of the option up to the expiry date rather than by a predefined value.
At expiration the exact notional depends on all of the following combined:
Predefined spot condition.
This can be set as a range, where the spot must be inside or outside the range, or as a one-sided condition, where the spot is above or below a predetermined trigger.
Number of fixings on which the predefined spot condition is met.
Total number of fixings.
Type of accumulator you choose:
Accumulator inaEU"each time the spot condition is met on a fixing date, a proportion of the notional is paid (the final notional increases).
Accumulator outaEU"each time the spot condition is met on a fixing date, a proportion of the notional is deducted from the maximum that can be used (the predefined notional decreases).
If the option is an:
Accumulator in, on expiry date the notional is:
n/N x aEU1notional amountaEUo.
Accumulator out, on expiry date the notional is:
aEU1notional amountaEUo - (n/N x aEU1notional amountaEUo)
aEU1notional amountaEUo is the maximum notional amount set in the fader option.
n is how many times the spot satisfies the predefined condition on the predefined fixing dates.
N is how many fixings dates there are over the life of the option (N).
An accumulator option is decomposed into buying (selling) a fader call and selling (buying) a fader put. However, bear in mind that with an accumulator you are obliged to exchange currencies, whereas with a fader you have the right not the obligation.
Why buy an accumulator?
An accumulator is a popular structured product for corporates looking for a forward style hedge.
You would buy an accumulator if both of the following are true:
You have a very specific view of the spot rate movement.
You are looking to achieve a better forward rate than the prevailing forward rate in the market at the time of trading . You achieve a better rate because you are taking a risk not knowing the notional in advance.
Quer votar sobre este conteúdo ?! Sem créditos do WSO?
já é um membro? Entrar.
Comparação lado-a-lado de cursos de treinamento de modelagem superior + desconto exclusivo através da WSO aqui.
pillz ? | 134 | Classificação: Babuíno.
1-clique para desbloquear todos os comentários - 100% GRÁTIS.
O WSO é uma comunidade de compartilhamento de conhecimento que depende de todos serem capazes de lançar quando sabem algo.
Quer votar sobre este conteúdo ?! Sem créditos do WSO?
já é um membro? Entrar.
Deve Lê em Oasis de Wall Street.
Conteúdo relacionado em Wall Street Oasis.
Notificações de Wall Street Oasis.
Diga-nos um pouco mais sobre si mesmo para lhe enviar as notificações mais relevantes.
Seja notificado?
Semana Mês Todos os tempos Comentários OFICIAL prestígio-chamador 2018 rankings de prestígio ** Cidades mais prestigiadas: ** Deuses do Prestige: Nova York, Hong Kong, Londres Muito Prestigioso: Chicago, São Francisco, Cingapura, Zurique, Frankfurt Prestigioso: Charlotte, Houston, Atlanta, Washington DC, Boston Meh: Los Angeles, Dallas, Miami, Minneapolis, Philadelphia F * ck Your Life. I & # 039; m na faculdade e um milionário por causa do cripto. AMA I & # 039; m um estudante de segundo ano da faculdade em um alvo, e atualmente em cerca de US $ 2 milhões no total. Eu já participei na comunidade Bitcoin há alguns anos. Eu colhi US $ 1 milhão em fiat, e ainda tenho US $ 1 milhão investido em moedas cripto. Meu investimento inicial foi de $ 25K, de. Aziz Ansari se torna uma vítima de MeToo First, é evidente que homens que realmente violam ou atacam mulheres ou usam seu poder para chantagear, ameaçar ou intimidar as mulheres no envolvimento sexual são seres humanos nojentos que devem ser castrados e trancados. Não há desculpa para isso: período. Ao mesmo tempo, porém, um. Modelo de currículo de capital privado - Exemplo de CV oficial da WSO Anexado ao final desta postagem, você encontrará o modelo de currículo de private equity de Wall Street Oasis para profissionais experientes, usados ​​pelo serviço pago da WSO e milhares de candidatos para conquistar um emprego com sucesso em private equity . Para aqueles de vocês com experiência em negócios ou projetos. Networking como uma mulher - minha experiência e perguntas eu comecei uma conta descartável porque sinto que este é um assunto bastante sensível. Eu tenho trabalhado fortemente desde meu último ano na universidade. Agora tenho quase 2 anos no meu primeiro emprego em finanças. Sempre foi fácil para mim chamar a atenção de um M. D. de um banco bem conhecido. Eu fui. Relatório de capital privado de 2017 - 8 Destaques da categoria O Relatório da Indústria de Private Equity de 2017, compilado por Wall Street Oasis (WSO), fornece informações sobre a remuneração média total, o desenvolvimento profissional, a gerência sênior e muito mais. Todas as estatísticas apresentadas nos relatórios são baseadas em mais de 4.750 envios de usuários de profissionais da. Shithole Scandal Ok pessoal. Este é o escândalo Trump # 99447. Oh, inferno, eu perdi a contagem do número de vezes que as pessoas ficaram histéricas sobre os comentários do Trump & # 039; s. Aqui estão meus pensamentos sobre isso. 1. Trump é um homem vulgar sem filtro. É só quem ele é. Dito isso, os presidentes dizem muito. MBA SA Goldman vs Evercore Eu posso acreditar que eu finalmente publicarei isso depois de alguns anos de folhear esses fóruns, mas finalmente recebi ofertas para se tornar um banqueiro de investimentos. Embora não seja o objetivo desta postagem, se alguém estiver curioso sobre o meu caminho. UG não alvo (
3,5 GPA, não estelar) - & gt; Auditoria no Big 4. Os funcionários do Hedge Fund são estruturalmente F *** ed Happy 2018. Começando a começar um pouco pesado aqui. Penso no último.

Opções Fader fx.
Mixer Functions - Image-Line.
Mixer Functions . All audio in FL In combination with the layout options (on the Mixer layout menu), a pre-fader send, in this case, one of the FX slots.
FaderPort | PreSonus.
10/7/2018 · Traktor needs Post-Fader FX option ! that has both options mentioned here for each effect: 1. Toogle for pre or post fader. 2.
Opções fader fx -
A great feature of the Rane Sixty-One, Sixty-Two, and Sixty-Eight mixers is the ability to route the Serato Scratch Live DJ-FX plug-in through the Rane mixer for post.
Fx Fader Options - fidelity investments retirement savings.
We focus on closed-form option pricing in Heston's options volatility model, where closed-form formulas exist only for a few option types. Most of these closed-form.
Traktor needs Post-Fader FX option ! | Página 2 | NI.
The Fader Trading System Free Forex Strategies, Forex indicators, forex resources and free forex forecast. Binary Options Strategies II;
FX Accumulator Options | Oasis de Wall Street.
I have have been working very hard to take fader fx and controllerism to the next level by solidifying those ideas into the “fader fx theory options online and.
Master Fader 4.6 Now Available | Mackie.
FX; Playback. Cuelist Some Cuelist types have restricted options available for function assignments. Item Fader Options. A fader can be configured to behave.
How to Map LEDs in Traktor - DJ TechTools.
12/4/2018 · The NS7II has issues with the cross fader and it's only a matter of sensitive FX and told that these are the rules and there are no other options.
MYFXSOURCE - FX Trading.
Output Bus Meter Options > Pre Fader Post FX. This command sets the meter to measure the volume level in the signal path after the effects bin and prior to the fader.
Accumulator (structured product) - Wikipedia.
Opções; Spot market; Swaps; Negociação; Participants; The basic idea of an accumulator contract is that the buyer speculates a company will trade between a.
Post Fader DJ-FX with Rane Mixers – Serato Support.
ChurchTechArts is the most widely-read A pre-fade aux takes the signal before (pre) the fader we use pre-fade sends for monitors and post-fade sends for FX.
Override with Q-Blender - Martin Professional.
5/28/2018 · How to use RME Audio TotalMix FX - 02 Mixer Interface RME on a channel to access the options. Audio TotalMix FX - 04 Fader Groups.
Master Fader v4.5 - Loud Audio.
What Is FX Send Control? By The FX send control is usually a knob located above each track's fader Some software mixers may offer unlimited FX send options.
FLUID AUDIO FX8 FADER SERIES COMPACT 8-INCH 2-WAY -
Pre and Post Fader in Live . The new audio track allows the selection of audio of the existing instrument track with the track and has the following options Pre FX.
FX Options and Structured Products - Google Sites.
Post-Fader DJ-FX A great feature of the Rane Post Fader DJ-FX with Rane and check the options “Enable DJ-FX plug-in” and “Enable mixer DJ-FX.
Pre Fader Metering In Pro Tools [Video] - Recording Revolution.
Pre Fader Metering In Pro Tools [Video] Oct 3, (after all FX and faders). (after EQ & FX, pre-fader), Post-On (after fader/mute). Your mixer’s options may.
Using Post Fader Software DJ-FX with Rane Mixers | Rane DJ.
Foreign Exchange market (FX, Forex) You must be aware of the risks and be willing to accept them in order to invest in the Forex/futures and options markets.
What's the Difference: Pre-Fade vs. Post-Fade — ChurchTechArts.
12/2/2018 · Learning how to use the Cubase 6 mixer with all of its FX and Automation options is key to The final series of videos focusses on the master fader:
Fader fx options - vitocejayem. web. fc2.
The Numark Mixtrack 3 and Numark Mixtrack Pro 3 are the same controller except that the Pro version Activates Fader Start mode for Configuration Options:
numark_mixtrack_pro_3 [Mixxx Wiki]
years experience as an FX options trader, structured product specialist and manager of front office teams in the investment FX Structured Products.
Fade - Investopedia.
Sujet Rane TTM57mk2 Effects return channels. working if i change Options>FXprocessing to 'Pre fader'. experience with the Post fader FX in Virtual DJ with.
FX Structured Products - Albion Green.
Available now on the App Store, Master Fader 4.6 introduces the new Auto View Group functionality as well as enhanced control for DC16.
Rane TTM57mk2 Effects return channels - VirtualDJ Website.
Virtual DJ Software, MP3 and Video mix software. VirtualDJ provides instant BPM beat matching, synchronized sampler, scratch, automatic seamless loops and remixing.
Function Assignments - Martin Professional.
Overview The jQuery Cycle Plugin is a slideshow plugin that supports many different types of transition effects. It supports pause-on-hover, auto-stop, auto-fit.
NS7II - Crossfader issues - Numark.
Override with Q-Blender. that allows you to spread multiple cues across the range of a fader. options refer to what range of the fader that particular.
ASHLY digiMIX24 24Ch Motorized Fader FX Mixer - Free Cables.
Virtual DJ Software, I cant do that in VDJ8,cuz when I close the crossfader the FX is it possible on VDJ8? searched VDJ8 options for fader, effects, didnt.
Si Performer 3 | Soundcraft - Professional Audio Mixers.
3/12/2007 · Hi all - FX Accumulator Options. Oasis de Wall Street. Investment Banking aEU1notional amountaEUo is the maximum notional amount set in the fader option.
Pre and Post Fader in Live by mike wilkinson on Prezi.
How to Map LEDs in Traktor. How to Map LEDs in Traktor. DJ Software. By does the fader fx button not flash then? could remap it up using the last example from.
VIRTUAL DJ SOFTWARE - post fader FX.
How to set-up Scratch Live and your Rane mixer for post fader DJ-FX: click on the DJ-FX option and check the options to “Enable DJ-FX plug-in” and “Enable.
Fx fader options # arebapinuho. web. fc2.
1. A contrarian investment strategy used to trade against the prevailing trend. "Fading the market" is typically very high risk, requiring the trader to have a high.
FX Options et Structured Products - FX Options and.
How-to Setup your Rane Mixer for Post-Fader DJ-FX. fader is closed. Thus, post-fader effects allow FX in the left column, and check the options.
Cakewalk - SONAR X3 Documentation - Output Bus Meter.
“They’re more realistic in every way and offer a whole range of new setting options. dynamics and FX, Master Fader v4.5 is available for immediate.
Cycle Plugin - jQuery Plugins by malsup.
Q: “Which should I use to send vocal tracks to an Aux track to apply effects – pre-fader or post-fader?” As its name suggests, a pre-fader Aux send is not.
Opção exótica - Wikipedia.
DSP options abound, with 33 Details about ASHLY digiMIX24 24Ch Motorized Fader FX Mixer - Free Cables - AUTHORIZED DEALER. ASHLY digiMIX24 24Ch Motorized Fader.
How-to Setup your Rane Mixer for Post-Fader DJ-FX | Rane DJ.
The Si Performer 3 features 32 local recallable mic pre to the internal Lexicon FX I/O options ensure the Si Performer integrates.
Lee Fader | Perfil profissional.
The following options are Outputs, Insert A, Insert B, FX; Fader: 100mm Looking for recent install and sound rental user stories featuring the DiGiCo SD8?
Opções Fader fx.
Copyright (c) 2018 taxation-on-stock-options-uk-646719.html.

Comments

Popular Posts